Klagomål

Om Du anser att
vi inte gör det vi ska

Ett klagomål innebar att en kund eller någon annan som är direkt berörd av försäkringsförmedlingen vänder sig till förmedlaren och framför ett konkret missnöje mot förmedlarens agerande i ett enskilt fall. Klaganden som vänder sig till FörsäkringsHantering Liv med sitt klagomål ska få ett respektfullt bemötande och klagomålet ska hanteras effektivt och med tillbörlig omsorg.

Kunden skall informeras om FörsäkringsHantering Livs klagomålshantering och vem som är klagomålsansvarig redan vid inledandet av affärsförbindelsen med FörsäkringsHantering Liv. Innan en eventuell affärsförbindelse uppstår skall kunden ha fått tagit del av företagets förköpsinformation där det framgår hur ett klagomål skall hanteras.

Ett klagomål skall besvaras sakligt och korrekt. Ett klagomål skall besvaras snarast möjligt.

Anställda hos FörsäkringsHantering Liv har en kopia av denna policy och informeras fortlöpande om eventuella förändringar. Policyn ses fortlöpande över och revideras vid behov.

Om du skulle vara missnöjd med den tjänst som FörsäkringsHantering har tillhandahållit skall du inkomma med en skriftlig- eller elektronisk redogörelse till företagets klagomålsansvarige för de omständigheter och eller det handlande som föranlett klagomålet.Du bör även skicka relevanta handlingar (kopior) samt namnge den/de förmedlare som du har haft kontakt med.

Handlingarna skall skickas till:
Tydliga AB
Klagomålsansvarig
Bergsbovägen 11
191 35 SOLLENTUNA


Klagomål

Du som konsument kan få vägledning och hjälp hos:
Konsumenternas Försäkringsbyrå, www.konsumenternas.se
Konsumenternas Bank- och Finansbyrå, www.konsumenternas.se
Konsumentverket (Hallå konsument), www.hallakonsument.se
Konsumentrådgivningen i din kommun, www.konsumentvagledare.se

Kontaktuppgifter tillsyn.
Finansinspektionen, www.finansinspektionen.se
Bolagsverket, www.bolagsverket.se
Konsumentverket, www.konsumentverket.se
SFM, www.sfm.se
Tydliga, www.tydliga.se
Insuresec, www.insuresec.se

Bolagsregistrering

För att få bedriva verksamhet som försäkringsförmedlare måste försäkringsförmedlingsbolaget vara registrerat hos Bolagsverket. Försäkringsmäklarna Skeppsbron AB är registrerad hos Bolagsverket för förmedling av samtliga skadeförsäkringsklasser.

För kontroll av registrering, klicka här.


Tillsyn

Försäkringsmäklarna Skeppsbron AB står under tillsyn av Finansinspektionen (FI), den myndighet som övervakar företagen på finansmarknaden.

För kontroll av tillstånd, klicka här.


Branschförening

Försäkringsmäklarna Skeppsbron AB är medlem i Svenska försäkringsförmedlares förening.

För kontroll av medlemsskap, klicka här.


Licensierade förmedlare

Försäkringsmäklarna AB är anslutna till Insuresec.

För kontroll av licensierade förmedlare, klicka här.


Klagomålshantering

Försäkringsmäklarna Skeppsbron AB vill att du ska vara nöjd med det arbete vi utfört. Är du inte helt nöjd efter att ha talat med din ordinarie kontaktperson hos oss använder du adressen nedan för att reklamera eller klaga på något. Klagomålet ska framföras skriftligen via brev.

Kontakt:
Försäkringsmäklarna Skeppsbron AB
Att. Simon Danielsson
Norra Skeppsbron 5B
803 10 Gävle

Om cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om att webbplatsen innehåller cookies, vad dessa används till och hur cookies kan undvikas. Vår webbplats är skapad med publiceringssystemet Yodo, och använder sig av så kallade "tillfälliga cookies" eller "session-cookies" som lagras tillfälligt och försvinner när du stänger ned din webbläsare.

Ifall du loggar in till vår webbplats, så används även så kallade "varaktiga cookies", som sparas på din dator i upp till trettio dagar, eller tills dess att du själv raderar dem. En varaktig cookie används också för att komma ihåg ifall du valt att stänga den ruta som informerar om att cookies används på webbplatsen.

Cookies används dels för att optimera webbplatsens funktion och anpassa den efter dina önskemål, dels för att kunna analysera statistik så att vi kan göra webbplatsen bättre för dig som besökare och kund. Webbplatsens funktionalitet är dock ofta, till viss del, beroende av tillfälliga cookies (exempelvis för att du ska kunna lägga artiklar i varukorgen, genomföra köp, för att du ska kunna hålla dig inloggad, eller för att förhindra spam i kontaktformulär).

Om du vill undvika cookies kan du konfigurera din webbläsare så att cookiefilerna inte laddas ner i din dator. Tillfälliga cookies är, som ovan framgått, dock nödvändiga för att navigera på vår webbplats.

Den data som lagras i våra cookies används endast för att rent tekniskt kunna möjliggöra användandet av våra tjänster. Vi sparar ingen personlig information i cookies på besökarens dator.

Utöver våra egna cookies så kan förstapartscookies från Google Analytics 4 (i enlighet med rådande GDPR-lagar) förekomma. Detta för att spara besöksstatistik, i syfte att kunna optimera vår webbplats och närvaro på nätet.

Ja eller Nej till cookies?

Du kan själv acceptera att ta emot cookies eller inte. Webbläsare som Internet Explorer, Firefox, Safari, Chrome och Opera tar emot cookies automatiskt, men du kan ändra dina personliga inställningar så att du inte accepterar Cookies. Om du väljer att stänga av möjligheten att ta emot cookies så kommer många webbplatser inte kunna ses eller utnyttjas maximalt.

Hur stoppar jag cookies?

Din webbläsare ger dig möjlighet att blockera cookies. Olika webbläsare och versioner av webbläsare fungerar på olika sätt, och kan skija sig åt i hur man ändrar dessa inställningar. Nedan finns länkar till instruktioner för några av de vanligaste webbläsarna:

Har du vidare funderingar kring hur cookies används på vår webbplats, vänligen kontakta oss!

Stäng

Denna webbplats använder cookies
Vi använder endast cookies i enlighet med rådande GDPR-lagstiftning för funktion och bästa möjliga upplevelse för den här webbplatsen.
Du behöver godkänna detta som besökare - Läs mer här »

Acceptera